Welkom op de website van
Oratoriumkoor Schagen.

Liefhebbers van Klassieke Muziek:

Op deze website hopen wij u enthousiast te maken voor ons Oratoriumkoor. Om een concert bij te wonen of om lid te worden van het koor. Wij heten u van harte welkom!

Jaarlijkse concerten.

Jaarlijks voert Oratoriumkoor Schagen een groot koorwerk uit. We worden daarbij ondersteund door het Begeleidingsorkest voor Noord-Holland. Koor én orkest staan onder de bezielende leiding van Pieter-Jan Olthof. Wij brengen grote klassieke werken geschreven voor koor, orkest en solisten. Komende concerten:
Requiem van Verdi
2024 Messa di Gloria van Puccini, Stabat Mater van Verdi en het Magnificat van Rutter.

Interesse om lid te worden?

U kunt ter kennismaking vrijblijvend een repetitie bijwonen.
Onder de inspirerende leiding van dirigent Pieter-Jan Olthof repeteren wij wekelijks in de aula van het Regius college te Schagen. Met gedreven enthousiasme geeft hij aanwijzingen en interessante achtergrondinformatie.

Lijkt het u wat? Klik hier voor meer informatie, of om u aan te melden als lid.

Concertuitvoering:

Op 9 november j.l. zongen wij, het Oratoriumkoor uit Schagen, samen met dat van Bergen en Castricum, het Requiem van Verdi in het Concertgebouw van Amsterdam. Het was zowel voor uitvoerenden als toehoorders een ongelofelijke ervaring. Het niveau lag hoog en dat werd merkbaar gewaardeerd door een tot de laatste stoel bezette zaal. Mooie muziek, prima solisten, professionele koordirectie en orkestbegeleiding en niet in de laatste plaats: een groot Oratoriumkoor op z’n allerbest.

Inmiddels zijn we gestart met de repetities voor ons lokale concert in de Groeneweghal en deze staat op de agenda voor zondagmiddag 10 november 2024. We voeren dan de volgende stukken uit:

-Verdi: Stabat Mater  (uit Quattro Pezzi Sacri)

-Puccini: Messa a 4 voci con orcestra  (Messa di  Gloria)

-Rutter: Magnificat.

Het wordt ongetwijfeld weer een prachtig concert o.l.v. Pieter-Jan Olthof en muzikaal ondersteund door het begeleidingsorkest voor Noord-Holland.

Van harte aanbevolen derhalve!